onsdag 25. august 2010

Mine første dager i Brasil :)

Då he eg å Bente ankomt Brasil å starte som frivillige i prosjektet "livets tre". Selve prosjektet kan du lesa mer om på: www.turiddahl.no. Turid å Karl (misjonærane som drive prosjektet) henta okke på flyplassen i Sao Paolo kl 18.00, norsk tid - 23.00. D he vore heilt topp, å øvegått all forventning for å sei d sånn :) Me he troffe omtrent alle ungane som e me i prosjektet, å dei e heilt fantastiske. Første gångå me traff di blei me møtt me klemma å kyss :)Noge som ikje heilt følle den norske kulturen der me først klemme ette mangeårs bekjentskap. Di prøve jo selfølgeli å konversera på portugisisk, noge som de ikje komme så lange me foreløpi. Men nogen frase he me lært okke :) Me ska få etterlengta språkundervisning neste vega, då blir me akkompangert a ei norsk jenta t som ska vær me på prosjekte. D blir kjekt. Eg å Bente he ein gedigen leilighet for okke sjøl me 4 soverom, kjøkken, stua å to bad. Men foreløpi uten varmtvann :) Her e d deili å varmt om dagane, øve 20 grade, å kaldare om kveldane. D e faktisk vintar her nå, men sommaren nærme sg me stomskritt.

Dagane starte kl 08.00 me at ungane blir henta i buss å frakta t prosjektet. Når de komme fram får di frokost å tannpuss. Derette starte timane/undervisningen. Mg å Bente he delt okke sånn at eg e me di minste (fra 6-9 år) å Bente e me di elsdste (9-12år). Arbeidsdagen vare fram t kl 16.30, men då e ungane delt i 2 gruppe. Den første e t kl 11.30, den andre t kl 16.30.

8 kommentarer:

  1. Hei hei Tone Lise!
    Dette høres jo heilt fantastisk ut;) Og den leiligheten såg du ikkje komma tenker eg;) Den e jo faktsik større enn min, og det e ikkje heilt akseptert kjenner eg!
    Men veldig kjekt at du kom deg trygt fram og kos deg masse, så skal eg vera ein ivrig bloggleser her;)

    Snakkes!

    Yngve.

    SvarSlett
  2. Hei!!
    Så bra du er kommet fram! Du har bare godt av å få skrenket inn intimsonen din med litt kyss og klem. jeg måtte le, det var så kjent "Tone Lise-positur" der du satt i sofaen. Det ser jo knall ut. jeg og mariann lurer på hva det er dere ser på TV? Jeg savner deg allerede her, ingen som vil ha edderkoppkabalkonkurranse med meg. sukk. veldig glad i deg. take care

    SvarSlett
  3. hei!
    flott å høre at du er trygt fremme:-) gleder meg til lese bloggen din kjenner jeg.. vi savner deg ja, det sier jeg meg enig i:) Turid har ikke spurt meg om å spille edderkoppkabal, så jeg er tydeligvis ikke god nok.. veldig glad i deg, jeg sender mail på mandag:) (du får vente til da med detaljer om mitt alt for spennende liv!)
    pass på deg selv:) Stor klem fra nord, ca 15 grader og pøsregn

    SvarSlett
  4. Hello!
    Fint att bloggen är uppe, nu blir det att besöka den varje dag för att se vad som händer där borta :)
    Verkar vara en fin lägenhet ni har fått!
    Nu gäller det bara att lära sej portugisiska ;)

    SvarSlett
  5. oi mi amigos :) eg ska prøva å holla an oppdatert sånn at dokke he noge å lesa på for å sei d sånn :) Eg e veldi klar for oppdateringa frida..tippe d he skjedd mye denna vegå :) hehe. Me ser faktisk på dvd for å sei d sånn... E kje så drevne i portugisisk at d blir så mye tv - titting kan du sei. edderkoppkabal e jo muli å gjennomføra sjøl om me he et lite hav mellom okke :)

    SvarSlett
  6. Heisan:)
    Eg glede meg te å fulla me på denne bloggen å høre om alt det spennende du komme te å oppleva:) Forresten så har ikkje Turid spurt meg heller om edderkoppkaba. hmmm..... hehe det e nok ingen som kan ta din plass. Savne deg eg og;) kos deg masse, så glede eg meg te opptatering!! Mariann
    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Hei Tone Lise. Nå er det på tide med et nytt innlegg :) Vi venter i spenning.

    SvarSlett
  8. Kjekt å ha deg her, Tone Lise! Du er jo ei herlige jenta og gjere ein god jobb med barna her!!Takk at du kom!

    SvarSlett