onsdag 8. september 2010

oi meo amigas :)

Nå he me faktisk vært her i øve 2 vege. Tiå he jammen gått fort for å sei d sånn. D skjer stadig noge her i Mogi das Cruzes. Nå he me faktisk hatt fri i 5 dage (fra lørdag t onsdag) pga nasjonaldagen å kurs for ansatte på prosjekte.


Me he herved funne okke ein solingsplass på en bakketopp bag prosjektet :) Her kan me ligga å sola okke i bikini. Men me en solfaktor på 25, kan eg ikje akkurat skryda på mg di store skillane ette et par tima me pleiing a huden.













På kvelden va me på Mogi - shopping. Et stort sentar me alt muli stæsj. Her møtte Turid å Karl okke å tog okke me på resturant. Då va d deili bufê, å en NYDELI dessert som mg å Bente delte.


Turid å Karl e flinke t å ta okke me rundt forbi. Å på søndag tog di okke me på Republica som e en bydel, å et marked, i Sao Paolo. D va stas. Her var d mange kunstnare som sto å selte maleriane sine. Eg, Bente å Elin ente jo selfølgeli opp me kvert okkas maleri, turista som me e.



Litt vær oppdatering: Her i Brasil he d siden søndag vært skikkeli kaldt. Tempen he logge rundt 15 grade (som oppleves mye kaldare her enn i Norge vel å merka), d e øveskye å litt av og på me regn. Noge som forsåvidt e bra pga di he gått omtrent ein måned her nere uten regn. Me går a den grunn kledd i d meste me he a varme klær.



Her ser du okke i spåk - action. Me he hatt 2 tima me portugisisk sammen me læraren okkas. Du går sakte men sikkart framøve.





På ettermiddagen va me i slumområde sammen me Turid. D va store kontrasta fra d me ellers he sett her i Brasil. Fra den eine dagen å gå på shopping, t å komma her får dg virkeli t å tenka. Di fleste av barnane fra slumområde bor her, å me fekk komma heim t nogen a di.













En herli, liten gutt følte me okke hele veien mens me gjekk rundt i gatene. Her underholte han okke me diverse akrobatiske triks. Nogen som han va veldi flink t. Å selfølgeli måtte eg visa mine "fantastiske" skudd talenta for nogen unga som spelte fotball :)




Her e me heima hos ein familie. Alle ungane på bilde e me på prosjekte.








Mange a ungane som bodde i nabolage kom ut t okke. Her blei d liv å røre kan du sei :) D va nogen herlige unga. Blide, tillitsfulle å veldi kontaktsøgane, å ikje minst talentfulle innen bildetakning.

7 kommentarer:

  1. hei du! flott flott med bilde! gleder meg til å se det på veggen her;)
    og kjekt med oppdateringer, du er nå flink!
    men du-kjære deg, du må huske å avbestille fra bokkklubben! for det har kommet ikke mindre enn 2 slike bøker som vi sender inn og sender inn..;) evt kan du gi meg passord og slikt, så kan jeg gjøre det for deg!
    klemklem, hils bente og!

    SvarSlett
  2. åååå... fillen. D stemma ja :( hate bokklubben altså :)Dokke får huska på kor mye eg skylle dokke... Obrigada (takk).

    SvarSlett
  3. Hei:)
    veldig kjekt å fulla me på bloggen din å se så mange kjekke bilder. Eg må sei det ser ut som dåkke har det ganske så bra. Litt kipt at det e så kaldt der nere då, men det blir vel bare varmere å varmere nå:) Eg ser du e ivrig med dine fotballtriks ja ;)eg e mektig imponert hehe. Vente spent på neste innslag...
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  4. Hei Tone Lise. Har det bare gått litt over 2 uker? Jeg og mariann snakket om det i dag at det föles som om du har värt borte så lenge. Men det er vel et positivt tegn på at vi savner å ha deg rundt oss. Det er så kjekt å lese om det du opplever. Da kan man nesten föle at man er der med deg og opplever det samme :) Glad i deg Tone Lise. Lykke til videre med alt. Håper du lärer fort portugisisk. Tenker det kan komme godt med når du er med alle barna. Klemmer fra Pontus, Kristoffer og meg

    SvarSlett
  5. Ja, eg må jo ærli innrømma at eg e gla du ikje ser mg live Mariann... Då ville pibå fått ein annar lyd tror eg :) hehe. Kjekt å hørra at eg e savna, å at dokke får noge ut a bloggen :) Dokke sko nok vært her me mg :) D e heilt fantastisk, å ungane e herlige. Eg håbe au eg lære fort portugisisk, merke eg begynne å kunne nogen ord, å forstår mer. Men fytti grisen for et innvikla språk. De he regla for alt, å ennå flerne unntak :) Men men. Veldi gla i dokke au :) Glede mg t å se Kristoffer igjen... Tippe han he vokst en del når eg komme tbage.

    SvarSlett
  6. Hilsen fra Edvard Griegs vei14. september 2010 kl. 04:32

    Hei Tone Lise.

    Godt å se at du har det bra. Savner den gode latteren din.

    Eg ville bare meddele at eg og ODD har begynt med brasiliansk språkkurs og prøver å sette oss inn i kulturen der borte. Kanskje vi skulle prøve å samle inn penger slik at vi kunne tatt en utvekslingstur til Brasil. Vet ikke helt hvem vi skulle vekslet med, med eg og ODD er iallefall med.

    Nyt solen og arbeidet videre.

    Snakkes
    Vidar og Odd

    SvarSlett
  7. Haha :) Vis dokke finne nogen å veksla me så e dokke hjerteli velkommen t Brasil.. Å masse lykke t me språkkurset. Bem fim-de-semana Odd e Vidar :)

    SvarSlett